Digital design
Er is veel veranderd in de manier waarop je als merk interactie hebt met je doelgroep. De verschuiving van (enkel) offline naar online ligt al even achter ons, maar digitale mogelijkheden versnellen in rap tempo. Sterke merken van nu hebben daarom een krachtig digital design nodig dat ervoor zorgt dat op ieder medium dezelfde merkbeleving bewaakt wordt. Maar wat is dat eigenlijk? En hoe ontwikkel je een sterk digital design? We nemen je mee. Alles over digital design!
Wil jij weten hoe wij jou kunnen helpen? Neem contact op met Eric van den Wildenberg en zet de eerste stap naar een sterk digital design.
Wat is
digital design?
Digital design is niets anders dan het creëren van de digitale wereld van je merk. Het is de digitale vormgeving van de eerder vastgestelde merkidentiteit en het merkconcept. Digital design is een verzameling van digitale oplossingen en toepasbaarheden voor het communiceren van de boodschap van jouw missiegedreven merk. Denk hierbij aan een website, app, socials, e-mailnieuwsbrief, intranet-ontwerp of presentatietemplate.
Digital design maakt een merk nog meer van betekenis. Bekijk onze cases.
Waarom is het
belangrijk een sterk digital design te hebben?
Hoe vaak gebeurt het dat je voor het eerst in aanraking komt met een merk op een scherm? Bijna altijd. Praktisch alle merken zijn digitaal, daarom is aandacht voor het digitale ontwerp van je merk van groot belang. Je wilt tenslotte online dezelfde merkbeleving bieden aan je
doelgroep als offline. Daarnaast is het belangrijk dat op alle verschillende contactpunten en contactmomenten met je doelgroep dezelfde (digitale) ervaring wordt gecreëerd. Zo wordt er een consistent verhaal verteld.
Hoe kom je tot een sterk digital design?
Een sterk digital design vloeit voort uit een heldere merkidentiteit en ‘eigen’ merkconcept en uniek visueel design. Omdat digitale producten echt worden gebruikt is het belangrijk dat de eindgebruiker centraal staat in de vormgeving van digitale producten. Alles voor een optimale ervaring. Herkenbaarheid en toegankelijkheid zijn hierbij key. Daarnaast is een digital design nooit helemaal af, maar altijd in beweging. Het is een interactief en responsief proces waar je continu aan werkt en bijschaaft. Om zo een consequente en naadloos op elkaar afgestemde offline en online ervaring te kunnen bieden in een veranderende digitale wereld.
Digital design
in onze aanpak: de
‘meaningful brand flow’
Wij hebben een methode ontwikkeld om sterke, betekenisvolle merken te bouwen: merken die een positieve impact willen maken op hun (in)directe omgeving en zich bewust zijn van hun verbindende rol voor de samenleving. Wij werken volgens het ‘meaningful brand flow’ principe. Deze gaat uit van een juiste balans tussen merkstrategie, merkconcept, merkdesign en merkrealisatie. Sterke merken zijn namelijk (net als mensen) in balans.
Jouw merk als
totaalbeleving
Wij verzorgen het digitale ontwerp van jouw merk tot in de puntjes. Waar onze designers vanuit de merkidentiteit, het merkconcept en visual design tot een digital design komen, werken wij samen met webbouwers en andere partners om samen het digital design tot leven te brengen. Zodat dit altijd in lijn is met jouw missiegedreven merk én het gemakkelijk is in gebruik.
Concreet bestaat ons werk uit het creëren van de merkidentiteit, het merkconcept en de merkbeleving van merken en ervoor zorgen dat deze met elkaar in balans zijn. Zo zorgen we dat wat jij geeft, waar jouw merk voor staat, wordt ervaren in alles wat je doet. Je merk als totaalbeleving. Van merkwaarden tot merkpositionering. Van merkbelofte tot merkverhaal. En van tone of voice en visual design… tot in de puntjes.